Love Strength Trust

Love Strength Trust
Live The Life To The Fullest

Hadith harian


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Followers

NuffNanG...

SiLa KliK

Tuesday 19 June 2012

UmuR

ada bezakah umur manusia?bagi some people, age just a number, and some very sensitive when people ask their ages. so what age means......



still people don't want to tell their age.hihihi.... pernah dengar tak lelaki akn ckp mcm ni life begin at fourty.
masa tu diorg baru nak menggatal. hehehe....lagipun llk ni kan lambat matang. biasanya mmg umur 40 tu diorg dh mempunyai segala2nya, ekonomi yg kukuh, emosi yg mantap.


tapi bagi some people who know what their responsibility in this world, mereka akan semakin mencari keredhaan Allah. sbb tu kita blh tengok bila org dah semakin berumur, mereka akan beransur-ansur mencari agama. kita boleh dengar some people akan cakap macam ni "ala, bila dah tua nanti taubatlah"

pelik bila mendengar kata2 tu. yg biasa kita dengar, artislah kan....;-). tp tidakkah mereke tahu mati itu akn datang bila2 saja, dimana saja tanpa delay walau sesaat.

hehe....intro punya panjang. bukan apa, sebenarnya nak cerita apa yg berlaku tadi masa aku g cafe beli makanan. tak tau lah makcik ni lecturer or staff sbb xpernah nampak kat INSTED ni. so aku buat anonymous jelah ye..berikut perbualan kami. kalau korang rasa aku perasan, sukati, yg penting aku happy.:-) :-):-)

A: student baru ke?
aku: (masa ni aku xberapa nk tangkap pertanyaan makcik tu sbb bising) a'aa..
A: kuliah mana? bila masuk?ramai sngat ni...
(makcik tu sebenarnya nk beli ikn keli, tp dh habis, sbb tu dia pelik cpt sgt habisnya)
aku: eh...tak, tak...saya budak postgrade
A: oh...semua nmpak muda2, macam undergrad
aku: (senyum jelah, org dh puji)

petua awet muda dr pandangan aku---
1. jaga solat (bukan solat 5 waktu je, tp solat diawal waktu)
2. sbb kita solat 5 kali sehari, tentu saja kita berwuduk pun 5 kali. ada hadith yg mengatakan bila kita berwuduk seolah2 kita mandi, kalau dh mandi 5 kali, tentu saja kita akan bersih dan berseri-seri, kan. kalau ditambah plak dgn solat2 sunat. wuduk juga bagus bila kita nak tidur. ertinya kita tidur dalam keadaan suci.
3. kawal kemarahan dan emosi.
4. happy dan memaafi


so, that's the proof.smile...

No comments:

Post a Comment