Love Strength Trust

Love Strength Trust
Live The Life To The Fullest

Hadith harian


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Followers

NuffNanG...

SiLa KliK

Thursday 19 July 2012

ho..Ho..hO...bALik KamPunG

kitorang berpakat balik kelantan naik keretapi. aku naik 2 kali je. masa kat matrik dulu dgn cousin dan masa adik aku kawin kat penang. so aku suggest naik train ngan budaak dua orang yg kat bawah ni. beli agak awl sbb takut habis sebab orang kelantan ni pantang ada cuti. lagi2 puasa first. ni tiketnya. aku ambil katil bawah, yg 2 org lagi ambil katil atas. tak mau aku kat ats, nak naik pun susah.


blh plak si rabitah tu kata koc kitorang nombor w28. bila dia tunjuk kt pekerja train tu, gelak diorang. aku dah cakap koc kita no. 2, tulah...xpasal2 malu...


sementara tunggu maghrib budak ni bising lapo, so stop kat kfc jap beli nasi ayam. tengok tu, dia jeling....cam nak marah org kat sebelah 
"woit, jgn hbskn kek tu"
hahaha.......


explore train pun aku yang request. biasalah, xpernah naik ngan kawan. bila ada kawan ni seronok sikit nak jalan2. ni kat kabin yang harganya rm200++ atas bawah. saja ambik gambar kat sini. nak duk situ mahal sgt. rasa cam citer harry potter lak.


gambar agak kabur sebab masa ni train tgh jalan. terhuyung hayang kitorang jalan. sempat lagi ambil gambar pekerja tu tangah cek tiket. masa ni dia tanya tiket kitorang, tp sbb kitorang punya dah di cek, aku tinggal kat katil, tetiba jadi cuak.nasib baik dia xsuruh gi ambil...letih tu nak balik sana pastu gi kat dia


menakutkan betul tpt ni. ni tempat berpijak antara koc. ada satu tempat tu tetiba berbunyi "kreek"..takut giler. mana taknya, kalau benda tu patah, mau terjatuh gak. tetiba datang imaginasi ngarut, kalau ada pembunuhan berlaku kat train....hahaha....terbayang movie tah pape tu...


perlulah buat aksi gitu...diorang ni mentang2 aku duk bawah, berpiknik lak kat situ. ada pakcik tu terkejut sbb dia ingat kitorang bertiga duk satu katil. 


from upstair.senonoh tak aku duduk....


budak ni duk atas setelah menghabiskn masa kat bawah


yg ni pun sama.bl nk beli tiket siap kata nak ambil yang kerusi, tapi bila dah dapat katil siap suggest kat aku balik raya ni naik train yang katil...hahaha...baru tau seronok...lagi2 dapat jumpa 'mas azam' kan.rugi betul xambil gambar dia. hahaha....


masa kitorang buat keje ni, mengambil gambar, semua orang dah lena kot...kitorang je yang masih buat bising. mesti kakak kat sebelah aku tu tension. nak buat camne, tidur awl ni bukan rutin kami. kat mahallah tu tido dekat kul2,3 pagi. tapi aku mmg xdapat nk tido dengan lena.kat katil yg ada beg besar tu orgnya berdengkuurrr....xingat.pastu ada bdk2 muda buat bising n merokok.sakit hati betul.sampai aku harap biar diorang jatuh dr train tu.sakit jiwa wei....klu buat bising je takpe, tp ditambah lak ngan rokok, mau aku tak marah. aku anti betul org merokok ni.pantang sesangat.


sampai juga akhirnya. aku turun kat tanah merah ngan shida. lambat betul sampai, dekat kul 10. tp memang best, adventure...

1 comment: